Flyt til Danmark (indrejse)

Hvis du har boet i udlandet og skal flytte til Næstved Kommune skal du anmelde indrejse.

11. feb 2020

Indhold

    Som borger i Danmark har du ret til at blive bopælsregistreret i CPR (indrejst), hvis du skal være i Danmark i mere end 3 måneder og har et fast sted at bo.

    Du skal have bopæl og ret til at opholde dig i Danmark, før du kan anmelde indrejse.

    Danske og nordiske statsborgere

    Danske statsborgere, (med dansk cpr.nummer) der flytter til Næstved Kommune fra udlandet, skal bestille tid til at melde indrejse i Borgerservice, eller på lokalbibliotekerne Fuglebjerg og Glumsø.

    Hvilke dokumenter skal du medbringe

    • Pas
    • Eventuelt lejekontrakt
    • Vielsesattest (hvis du er blevet viet i udlandet)
    • Fødselsattest og oplysninger om forældremyndighed på børn

    Indrejser du fra et andet nordisk land, skal du altid medbringe

    • Dokumentation for personnummer i fraflytnings landet

    Bestil tid til indrejse

    Statsborger fra EU / EØS, Schweiz samt øvrige

    Statsborgere fra EU/EØS, Schweiz samt øvrige lande, der flytter til Næstved Kommune fra udlandet, skal for at blive indrejst i Næstved Kommune have:

    • Udfyldt online anmeldelse om indrejse (hvis du har haft dansk cpr-nummer eller kildeskattenummer se "genindrejse").

    Anmeld indrejse

    Du skal medbringe

    • Pas eller nationalt ID
    • Opholdstilladelse
    • Eventuelt lejekontrakt.
    • Vielsesattest (hvis du er blevet viet i udlandet).
    • Fødselsattest og oplysninger om forældremyndighed på børn.

    Bestille tid til, at melde indrejse i Borgerservice, eller på lokalbibliotekerne Fuglebjerg og Glumsø.

    Bestil tid til indrejse

    Genindrejse

    Har du tidligere boet/opholdt dig i Danmark og i den forbindelse fået:

    • Personnummer (CPR-nummer)
    • Kildeskattenummer

    skal du bestille tid til at melde indrejse i Borgerservice, eller på lokalbibliotekerne Fuglebjerg, Glumsø og Korskilde.

    Du skal være opmærksom på at, inden du bestiller tid skal have søgt om opholdstilladelse på ny.

    Hvilke dokumenter skal du medbringe?

    • Pas eller nationalt ID
    • Opholdstilladelse
    • Eventuelt lejekontrakt.
    • Vielsesattest (hvis du er blevet viet i udlandet).
    • Fødselsattest og oplysninger om forældremyndighed på børn.

    Bestil tid til indrejse

    Anmeld indrejse via International House

    Næstved Kommune indgået et samarbejde med Københavns Kommune for borgere, der skal indrejse fra udlandet til Danmark.

    Det betyder, at når du skal indrejse fra udlandet og bo i Næstved Kommune, kan du rette personlig henvendelse til International House Copenhagen.

    I International House Copenhagen kan du i én arbejdsgang få udstedt CPR-nummer, få registreret din adresse samt bestille et sundhedskort.

    Inden du henvender dig i International House, skal du digitalt ansøge om et CPR-nummer. Dette kan du gøre i det øjeblik, du har modtaget din opholdstilladelse samt boligdokumentation.

    Når din ansøgning om CPR-nummer er blevet behandlet, vil du modtage besked, og herefter skal du møde personligt op i International House.

    Ansøg om CPR-nummer

    Hvor finder du International House Copenhagen

    International House Copenhagen har adresse i Gyldenløvesgade 11, 1600 København V.

    Åbningstider i International House Copenhagen

    International House Copenhagen har åbent:

    • Mandag til onsdag fra kl. 10.00 - 15.00
    • Torsdag fra kl. 11.00 - 15.00
    • Fredag fra kl. 10.00 - 14.00.