Kontakt
Næstved Bibliotek og Borgerservice
Du kan få hjælp til at oprette og vedligeholde dit MitID på Næstved Bibliotek samt på lokalbibliotekerne Fensmark, Glumsø, Fuglebjerg og Korskilde.
Du skal møde personligt op i Borgerservice, når du har brug for hjælp til MitID. Vi kan ikke hjælpe dig telefonisk.
På Næstved Bibliotek og Borgerservice, skal du ikke bestille tid, men møde op i vores betjente åbningstid:
Mandag-fredag 10.00-17.00
Lørdage 11.00-14.00
Ønsker du hjælp på vores lokalbiblioteker i Fensmark, Glumsø, Fuglebjerg eller Korskilde, skal du bestille tid.
Kan du ikke fremvise en af ovenstående dokumenter findes der andre muligheder.
Læs mere om legitimationskrav for MitID her
Du skal svare på et antal spørgsmål om dig selv (baseret på data fra CPR-registret)
Kontrolspørgsmålene kan f.eks. handle om: forældre, børn, adresser, navne og flytninger.
Du kan med fordel gøre dig bekendt med dine data, inden du møder op. Alle informationer kan du selv finde her.
Derudover skal du være opmærksom på følgende:
Et vidne er en person, som møder op sammen med dig i Borgerservice og kan bekræfte, at du er dig.
Når du møder personligt op i Borgerservice, vurderer vi altid, om MitID er det rigtige for dig.
Ekspeditionen gennemføres ikke, hvis Borgerservice vurderer:
Læs mere om betingelser og vilkår for brug af MitID her
Hvis vi vurdere, at du ikke er i stand til at varetage MitID, er der nedenstående muligheder:
Når du henter en ny MitID app ned på din telefon eller tablet, skal du aktivere den nye app. Både hvis du har slettet MitID appen på din telefon, eller hvis du får ny telefon eller tablet.
Få ny MitID app med pas
Du kan aktivere MitID appen ved at scanne dit pas og dit ansigt direkte i appen.
Det er et alternativ til dig, der ikke ønsker at gå i Borgerservice for at få aktiveret en ny MitID app.
Følg vejledningen her
Læs mere her:
Hvis du ønsker en ny kodeviser, kan du enten gøre det selv hjemmefra eller du kan få hjælp i Borgerservice.
Læs mere om:
MitID kodeoplæser
MitID kodeviser
Hvis du ikke er oprettet som MitID bruger, men ønsker at blive oprettet, har du følgende muligheder:
Hvis du ønsker, at en pårørende skal agere digitalt på dine vegne kan du læse om:
Har du mistanke om at dit MitID er blevet misbrugt, skal du ringe til MitID support.
Kontakt MitID Support på tlf. 33 98 00 10 eller skriv til dem.
Du kan ikke få hjælp til MitID erhverv på Borgerservice.
Kontakt MitID erhverv på tlf. 33 98 00 20.
Du kan læse mere om MitID erhverv her.
Du kan uden tidsbestilling møde op i Borgerservice på Næstved Bibliotek.
Åbningstid:
Mandag-fredag 10.00-17.00
Lørdag 11.00-14.00
Kvægtorvet 4-6, 4700 Næstved
Ønsker du hjælp på en af vores lokalbiblioteker i Fensmark, Fuglebjerg, Glumsø eller Korskilde, skal du bestille en tid.
Kontakt Support på tlf. 33 98 00 10
Har du spørgsmål eller brug for hjælp? Hos kontaktcentret kan du få svar på spørgsmål eller hjælp til selvbetjening. Du kan også vælge at tale med vores talerobot KIRI, som tager telefonen hele døgnet.