Boligstøtte
Boligstøtte er et skattefrit beløb, som du kan ansøge om. Om du kan få boligstøtte og hvor meget du kan få, afhænger af forskellige faktorer som indkomst, størrelse på boligen og dine udgifter.

For at din ansøgning om boligstøtte kan blive behandlet hurtigst muligt, er det en god idé, at du har forberedt de oplysninger, som du skal vedhæfte til din ansøgning. Du får at vide undervejs i ansøgningen, hvis du skal sende dokumentation med.
Du kan altid gemme ansøgningen og vende tilbage senere. Fx hvis du skal bruge tid på at finde dokumentation frem.
Om boligstøtte
Sådan søger du boligstøtte
Sådan gør du
- Gå på borger.dk eller tilgå linket "Ansøg om boligstøtte" her på siden.
- Log på med MitID
- Klik på "Søg om boligstøtte"
- Følg trinnene og udfyld de relevante felter i selvbetjeningsløsningen
Har du brug for hjælp, er du altid velkommen til at møde op i Borgerservice alle hverdage fra 10.00-17.00. Her vil en medarbejder står klar til at hjælpe dig. Husk MitID.
Sådan gør du
- Bestil tid i Borgerservice.
- Medbring lejekontrakt
- Medbring oversigt over dine og din samlevers økonomiske forhold
- Er du digitalt fritaget, udfyldes ansøgningen på en blanket.
I Borgerservice kan vi hjælpe dig med selve ansøgningen, men det er Udbetaling Danmark der står for modtagelsen af ansøgningen og selve udbetalingen. Hvis du har spørgsmål til din boligstøtte eller selve ansøgningen, skal du kontakte Udbetaling Danmark på tlf. 70 12 80 63
Hjælp til ansøgning om boligstøtte i Borgerservice
Husk at medbringe lejekontrakt, oversigt over dine og din samlevers økonomiske forhold og MitID, hvis du har det.
Kontakt Udbetaling Danmark
Ring til Boligstøtte: 7012 8063

Ring til os
Har du spørgsmål eller brug for hjælp? Hos kontaktcentret kan du få svar på spørgsmål eller hjælp til selvbetjening. Du kan også vælge at tale med vores talerobot KIRI, som tager telefonen hele døgnet.