Kontakt
Center for Koncernservice
Næstved Kommune behandler ikke rykkere, som fremsendes på papir eller over mail. Det betyder, at alle rykkere skal fremsendes elektronisk via EAN-nummer til den afdeling, virksomhed eller institution, som fakturaen også er fremsendt til.
Næstved Kommune behandler ikke rykkere, som fremsendes på papir eller over mail. Det betyder, at alle rykkere skal fremsendes elektronisk via EAN-nummer til den afdeling, virksomhed eller institution, som fakturaen også er fremsendt til.
Formålet med at fremsende en rykker til samme EAN-nummer som fakturaen, er at den lander det korrekte sted i organisationen. Jo mere præcist en rykker lander i Næstved Kommune, jo større sikkerhed er der for betaling af fakturaen.
Hvis jeres virksomheds økonomisystem ikke giver mulighed for at fremsende rykkere via EAN-nummer kan I kontakte et indscanningsfirma. De har nemlig mulighed for at scanne virksomhedens rykkere og fremsende dem til et angivet EAN-nummer
Næstved Kommunens ambition er at nedsætte antallet af forfaldne fakturaer, som ikke betales til tiden og hermed også antallet af modtagne rykkere. Vi bestræber os på at behandle samt betale forfaldne fakturaer til tiden.
Har du spørgsmål eller brug for hjælp? Hos kontaktcentret kan du få svar på spørgsmål eller hjælp til selvbetjening. Du kan også vælge at tale med vores talerobot KIRI, som tager telefonen hele døgnet.