Kontakt
Center for Koncernservice
Få det fulde overblik over din NemKonto, og se hvordan den fungerer og hvordan du evt. ændrer den. Få også svar på de mest almindelige spørgsmål om NemKonto.
Den offentlige myndighed har pligt til at udbetale dine penge og hjælpe dig med en løsning. Derfor har kommunen en aftale med Danske Bank om, at borgere i Næstved Kommune kan få oprettet en NemKonto i Danske Bank.
En udbetaling foregår ved, at kommunen anfører modtagerens cpr-nummer (hvis der er tale om en person) eller cvr-nummer (hvis der er tale om en virksomhed). NemKonto-systemet kobler sig derefter automatisk op mod modtagerens kontonummer. Udbetalingsordren sendes derefter videre til kommunens pengeinstitut, der så overfører pengene til borgerens eller virksomhedens konto.
Ønsker du at anvende en anden bankkonto end din nuværende NemKonto, f.eks. hvis du får en ny bankkonto, skal du blot henvende dig i din bank eller gå ind på www.nemkonto.dk og rette dine oplysninger.
NemKonto er en bankkonto, som offentlige myndigheder bruger, når de skal udbetale penge til dig
Hvis du har været udsat for svindel med udbetalinger til din NemKonto, kan du søge om kompensation.
Læs mere om ordningen på digst.dk.
NemKonto er en del af Lov om offentlige betalinger mv.
Skrevet af Digitaliseringsstyrelsen
Har du spørgsmål eller brug for hjælp? Hos kontaktcentret kan du få svar på spørgsmål eller hjælp til selvbetjening. Du kan også vælge at tale med vores talerobot KIRI, som tager telefonen hele døgnet.