Gå til hovedindhold
Administration

Sagsbehandlingsfrister

På social- og beskæftigelsesområdet i Næstved Kommune er der lavet en samlet oversigt over sagsbehandlingsfrister. Du kan finde oversigten herunder og læse mere om vores sagsbehandlingsfrister.

Skrives på papir

Indhold

    Næstved Byråd har fastsat frister for, hvor lang tid der må gå fra modtagelse af en ansøgning, til en afgørelse skal være truffet. 

    De fastsatte frister er den forventede, maksimale tid, kommunen skal bruge på at træffe en afgørelse, fra en borger ansøger om hjælp, til alle nødvendige oplysninger og dokumenter i sagen foreligger og borgeren får en meddelelse om resultatet (afgørelse).

    Hvis fristen ikke kan overholdes

    Næstved Kommune stræber altid efter at behandle sager så hurtigt som muligt. Der er sager, som af forskellige grunde tager længere tid og derfor ikke kan færdigbehandles inden for den fastsatte frist. Det kan være på grund af manglende dokumentation, afbud til møder, langvarige, lægelige undersøgelser eller andre relevante papirer, der afventes fra borger eller andre myndigheder. 

    I de tilfælde, hvor det ikke er muligt at overholde den forventede, fastsatte frist, får ansøger skriftligt  besked om begrundelsen, og hvornår der kan forventes en afgørelse i den pågældende sag. 

    Hverdage skal forstås som arbejdsdage (mandag til fredag). Kalenderdage dækker over syv dage pr. uge. 

    Kontakt

    Byråds- og Direktionssekretariatet

    Jura

    Telefon: 5588 5030