Erhvervsgrund - Glasmagervej 32, Fensmark, 4684 Holmegaard
Udbudsfrist den 25. februar 2025 kl. 12.
Erhvervsarealet på Glasmagervej er beliggende i Fensmark Øst

Der udbydes i alt 4.430 m2 af matrikel 1az, Holmegaard, Holme Olstrup.
Der må opføres bebyggelse til kontorvirksomhed, lettere industri, lager- og værkstedsvirksomhed. Se i øvrigt lokalplan F16.2 Erhvervsområde ved Glasmagervej - etape 2 for området nederst på siden.
Grunde må ikke udstykkes med en størrelse, der er mindre end 2.000 m2 eller med en mindre bredde end 40 m.

Udbuddet sker i henhold til udbudsbekendtgørelsen nr. 396 af 3/3 2021 om offentligt udbud ved salg af kommunens henholdsvis regionens faste ejendomme.
Glasmagervej 32 i Fensmark.
- Mindstepris 100 kr. pr./m2 ekskl. moms og tilslutningsbidrag. Oven i prisen kommer der udgift til kloaktilslutningsbidrag, som er afholdt forbindelse med byggemodningen.
Inkluderet i grundprisen er:
- Vejadgang og vejbelysning
Køber skal selv afholde øvrige nødvendige udgifter:
- Tilslutningsbidrag til vand- og kloak, el, varmeforsyning mv. efter gældende takstblad.
- Udgifter til udstykning (landinspektør og afgifter).
- Skødeomkostninger, tinglysningsafgift mv.
- Ledningsudgifter på egen grund, dog også fremføring af forsyningsledninger til nærmeste forsyningsstik, eks. kloak til anvist brønd.
- Eventuelt særskilt betaling for etablering af overkørsel til vej.
- Byggesagsgebyr jf. gældende takstblad.
- Jordbundsundersøgelse.
- Eventuel omlægning af drænledning på grunden, hvis påkrævet.
Købstilbud skal afgives på købstilbudsblanket og skal angive en fast pris. Ønske om køb af delareal skal ledsages af købers rids med forslag til placering i erhvervsområdet.
Hvis tilbudsgiver er et selskab, skal tegningsudskrift eller fuldmagt forevises for kommunen samtidigt med modtagelse af købstilbud. Tilbudsgiver skal oplyse nærmere om sin egen organisationsform og evt. tilknyttet koncern, herunder navn og adresse på ansvarlige indehavere af tilbudsgivende virksomhed. Tegningsudskriften må ikke være over 3 måneder gammel.
Købstilbud skal desuden være ledsaget af bankerklæring eller bankgaranti som dokumentation for købers betalingsevne, som betingelse for at Næstved Kommune tager stilling til det afgivne tilbud.
Udkast til købsaftale med salgsvilkår.
Købstilbud kan sendes til Grundsalg på mail eller indleveres i Teatergade 8, 4700 Næstved i konvolut mærket ”Købstilbud”. Eventuelle spørgsmål i forbindelse med udbuddet kan rettes til Grundsalg eller telefon 5588 5020.
Købstilbuddet er bindende for tilbudsgiver indtil sælgers stillingtagen til købstilbuddet, idet køber i øvrigt er bekendt og indforstået med, at sælger med henvisning til Indenrigsministeriets bekendtgørelse nr. 396 af 3/3 2021 om offentligt udbud ved salg af kommuners faste ejendomme ikke er forpligtet til at sælge arealet til mindsteprisen og er berettiget til frit at vælge mellem indkomne tilbud eller forkaste samtlige.
Købstilbud forventes at skulle behandles politisk.
Forvaltningen vil efter skøn kunne afkræve køber dokumentation for, at der købes til erhvervsvirksomhed, da det som udgangspunkt er en forudsætning, at grunden anvendes i driften af ejers erhvervsvirksomhed. Dette særligt når der i lokalplan er åbnet mulighed for bolig på erhvervsgrunden i tilknytning til erhvervsbyggeri.

Har du spørgsmål om byggegrunde?
Du kan kontakte grundsalg på:
Mail grundsalg@naestved.dk
Telefon 5588 5020